Returer og refusjon
Returpolicy
Gjenoppfyllingsgebyr
Utvekslinger
Returfraktkostnader
Refusjonsdetaljer
Returnerer prøvekjoler
Skadede, defekte eller feilsendte varer
Reserverte rettigheter angående returer
Hvordan returnere
I denne artikkelen kan du finne viktig informasjon om returretningslinjene våre, inkludert emnene som er oppført i katalogen (hyperlenket til den aktuelle delen for enkel tilgang).
Før du bestiller hos oss, les denne artikkelen nøye. Du vil bli bedt om å sjekke at du har lest og forstått denne artikkelen under kassen (artikkelen vil bli koblet til på betalingssiden).
Følgende varer kan returneres:
• Kjoler i standardstørrelse (unntatt endelige salgskjoler)
• Sko (unntatt endelige salgssko)
• Det meste av tilbehør
Hvis du ikke er fornøyd med varen(e), ber vi om retur i Mine ordre eller kontakt vår kundeservice for å starte returprosessen for å få returskjemaet innen 14 dager etter mottak av varen(e). Derfor oppfordrer vi deg til å inspisere og prøve alle varer så snart de er levert.
Vær oppmerksom på at fraktgebyret (for både bestilling og retur) ikke kan refunderes. I tillegg belaster vi Gjenoppfyllingsgebyr ved retur av utvalgte varer. Du finner mer informasjon i delen Refusjonsdetaljer i denne artikkelen.
Send varen(e) med lokal post innen 7 dager etter mottak av returskjemaet. Returskjemaet må være inkludert i returpakken.
Merk:
• Alle returvarer må være uvasket, ubrukt, uendret og i original stand med merkelappene på.
• Refusjoner vil bli avvist for alle varer som kommer tilbake med tydelige tegn på slitasje, vask, endringer eller manglende merkelapper.
• Hvis du mottok salgsfremmende gaver sammen med bestillingen din, men trenger å returnere bestillingen, kan du beholde disse gavene.
• Vi tar ikke tilbake poengene du får for å legge inn bestillingen. Poengene vil bli beholdt på kontoen din. Men poengene som ble brukt for bestillingen din vil ikke bli refundert.
• Når returen er på retur til oss, kan vi ikke sende noen av varene til deg på nytt. Sørg for at du ikke inkluderer ikke-JJ’s House-varer eller varer som du ikke planlegger å returnere, i returpakken din, da vi ikke kan sende dem tilbake til deg.
• Nesten alle varer på nettsiden vår er bestillingsvare, inkludert varer i standardstørrelse. Derfor har vi ikke råd til "Kjøp-mange-behold-ett"-kjøp. Og det vil også øke miljøavfallet. Hvis du ikke kan bestemme deg for farge, størrelse eller stil, tilbyr vi ulike tjenester for å hjelpe deg med å finne den perfekte kjolen. Disse inkluderer:
- Farge- og stoffprøve for en liten avgift. Frakt er gratis.
- Alternativ for tilpasset størrelse. Våre skreddere vil sørge for at kjolen din passer perfekt. For kunder i Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Australia, Canada, Østerrike og Belgia tilbyr vi for øyeblikket gratis tilpassede størrelser i en begrenset periode. Dessuten, for blomsterpikekjoler og juniorbrudepikekjoler, utvider vi dette spesialtilbudet til alle land.
- For kunder i USA (med unntak av Hawaii og Alaska), Storbritannia, Tyskland, Frankrike, Australia, Canada, Belgia og Østerrike tilbyr vi et Hjemme-prøveprogrammet. Få kjoleprøver sendt på døren, slik at du kan prøve kjoler hjemme før du kjøper.
Følgende varer (og andre som er merket som ikke-returnerbare på bestillingssiden) kan ikke returneres:
- • Skreddersydde kjoler
- • Endelige salgsartikler
- • Stoffprøver
- • Stoff
- • Kjøpte prøvekjoler
- • Ansiktsmasker
- • Klesposer
- • Morgenkåpe
- • Undertøy
- • Bryllup- & Festsmykker
- • Navnesmykker
- • Navneringer
- • Armbånd
- • Personaliserte Ting
- • Gaver til bruden
- • Gaver til brudens forlovere
- • Gaver til brudgommen
- • Gaver til brudgommens forlovere
- • Skjønnhet
- • Last ned APPEN vår for å håndtere dine ettersalgsproblemer mer praktisk og hold deg oppdatert med de siste retningslinjene.
Selv om vi godtar kjoler i standardstørrelse (unntatt kjoler til sluttsalg) innenfor det angitte vinduet, belaster vi en gjenoppfyllingsgebyr på 10 % ved retur av utvalgte varer, inkludert:
Brudepikekjoler til Tenåringer
Kjoler for spesielle anledninger
Husk at de fleste JJ's House-produktene lages på bestilling for å bidra til å redusere miljøavfall, og (for å holde prisene lave for kundene våre) belaster vi disse avgiftene, som automatisk trekkes fra refusjonsbeløpet ditt.
Nyttige tips: For å unngå eventuelle gjenoppfyllingsgebyrer, foreslår vi at du går nøye gjennom størrelseskartet vårt og veiledningen Hvordan velge en størrelse før du kjøper. Videre anbefaler vi å benytte deg av vårt Hjemme-prøveprogrammet (tilgjengelig i spesifikke land), som lar deg prøve kjoler hjemme hos deg før du tar et endelig valg.
Hvis du har spørsmål om størrelse eller passform, ta gjerne kontakt med kundeserviceteamet vårt med dine nåværende mål, så hjelper vi deg mer enn gjerne!
Vi tilbyr ikke byttetjeneste for noen produkter for øyeblikket. Mange av varene våre lages på bestilling, så vi har ikke disse varene på lager. Hvis en vare ikke fungerer og en annen er nødvendig, må en retur behandles for alle uønskede varer (hvis det er kvalifisert i henhold til returreglene) og en ny bestilling må legges inn for nye varer.
Alle nye bestillinger er underlagt gjeldende produksjonstider og priser. Før priser eller rabatter som ble brukt da den opprinnelige bestillingen ble plassert, vil ikke bli innfridd for en ny bestilling.
Du kan velge å returnere pakkene selv på egen regning. Prisen vil variere etter land og fraktselskap. Og du må bekrefte returleveringsstatusen selv.
For øyeblikket, for en bedre returopplevelse, tilbyr vi returetiketter for våre kunder fra bestemte land. Vi krever et returfraktgebyr, men med vår returetikett vil prisen vanligvis være lavere enn andre fraktselskaper. Du trenger ikke bekymre deg for returleveringen.
• For kunder fra land med returetiketttjeneste:
Vi tilbyr returetiketter slik at du kan feste etiketten direkte foran på pakken din for retur uten å betale returfraktgebyret til poststedet. Returfraktgebyrene vil automatisk bli trukket fra refusjonsbeløpet.
Du kan finne landene med returetiketttjeneste og gjeldende standarder for returfraktgebyrer på denne siden.
• For kunder fra land uten returetiketttjeneste:
Hvis du trenger å returnere varene, kan du ta med pakken til det lokale poststedet og sende den tilbake til oss. Returfraktgebyret betales av deg direkte til poststedet.
Hva får refusjon
For returnerte varer refunderer vi prisen betalt for den(e) returnerte varen(e) pluss gjeldende avgifter. Vi refunderer ikke fraktgebyrer, fraktbeskyttelse eller avgifter betalt på frakt. Vi vil også trekke returfraktgebyret fra refusjonen hvis du bruker returetiketten vår for å sende pakken tilbake. Dersom det er et gjenoppfyllingsgebyr, trekker vi det også fra refusjonsbeløpet. For flere detaljer, se Gjenoppfyllingsgebyr-delen i denne artikkelen.
Behandlingstid
• For kunder som har lagt inn bestillinger ved hjelp av online betalingsmetoder:
Refusjoner starter først når en returnert pakke er skannet og bekreftet tilbake til vårt lager. Når den er skannet og bekreftet, vil refusjonen bli kreditert tilbake til den opprinnelige betalingsmåten innen 7–10 dager (den faktiske behandlingstiden avhenger av betalingsmetoden og banken din). Vi sender deg en e-post når vi har bekreftet de returnerte produktene og behandlet refusjonen.
• For kunder som har lagt inn bestillinger ved bruk av bankoverføringer uten nett:
For øyeblikket kan vi ikke refundere pengene ved å bruke måten du overfører på når du legger inn bestillingen. Etter at en returnert pakke er skannet og bekreftet tilbake til vårt lager, vil vår kundeservice kontakte deg for refusjonsmetoder og detaljer.
Du kan også kontakte kundeservice for å oppgi PayPal-kontoen din etter at du har returnert pakken. Vi behandler tilbakebetalingen umiddelbart etter at pakken er skannet og bekreftet tilbake til vårt lager. Hele refusjonsprosessen vil gå raskere.
Vennligst merk: Det kan vanligvis ta noen uker før en retur kommer tilbake og blir behandlet tilbake til vårt lager. På denne siden kan du sjekke estimert returfrakttid for land med returetiketttjeneste. Hvis du velger å returnere pakkene på egen hånd i stedet for å bruke returetiketten vår, må du bekrefte returleveringsstatusen selv.
Prøv-på-kjoler må være poststemplet for retur innen den 7. leveringsdagen.
Du vil ha en forhåndsbetalt returetikett inkludert i esken med prøvekjolene dine, og du kan ganske enkelt pakke kjolene opp igjen, sette etiketten på toppen og levere pakken på deres lokale poststed eller Royal Mail-steder. Vi sender en bekreftelse på e-post når pakken er skannet tilbake til vårt lager (vanligvis innen noen få dager etter levering).
Gebyrene du betaler for prøvekjolene vil ikke bli refundert. Det er med på å dekke kostnadene ved å sende kjolene til deg og tilbake til oss. Dette dekker faktisk ikke engang disse kostnadene fullt ut. På grunn av dette kan vi ikke refundere disse avgiftene eller bruke dem på fremtidige bestillinger.
For mer informasjon om retur av prøve kjoler, se vårt Hjemme prøve program.
JJ’s House vil utstede full refusjon inkludert frakt for eventuelle skadede, defekte eller feilsendte varer så lenge vi får beskjed innen 14 dager etter levering til deg.
Hvis varen din kommer skadet eller defekt, ber vi om retur i Mine ordre eller kontakt oss direkte for å få hjelp med å behandle returen. Etter 14 dager kan vi kanskje ikke behandle returen og full refusjon.
Vi forbeholder oss retten til å definere og begrense, nekte og/eller avvise returer fra deg når som helst på grunn av, men ikke begrenset til:
• Returnerer i uakseptabel tilstand (slitt, endret, vasket, skadet).
• Returnerer uten vår forkunnskap.
• Uregelmessig eller overdreven returhistorikk indikerer potensielt uredelig eller kriminell aktivitet.
• Uregelmessig eller overdreven returhistorikk som involverer slitte, endrede, vaskede, skadede eller manglende gjenstander.
• Massebestillinger med flere størrelser/varianter av varer av samme type.
Vi er ikke ansvarlige for disse problemene:
• Returvaren(e) er tapt eller skadet på vei tilbake til oss. Ta vare på kvitteringen med sporingsinformasjon.
• Produktene er utsatt for etsende stoffer eller kjemikalier. Eksponering for sterke kjemikalier kan endre utseendet til ditt JJ’s House-produkt. Disse kjemikaliene inkluderer, men er ikke begrenset til, flytende sølvpolering, bassenger, boblebad og spa. Oksidert sølv blir lett skadet.
• Produktene er skadet av feil bruk, feilhåndtering eller dårlig vedlikehold.
• Sølvbiter blir gitt detaljer ved oksidasjon, over tid kan de virke svarte. For å fjerne dette, vennligst rengjør med sølvpoleringskluten for å få tilbake det opprinnelige utseendet.
For returnerbare varer tilbyr vi nå selvbetjent returtjeneste over hele verden for å forbedre returopplevelsen din. Dette er et praktisk alternativ som gjør at du kan returnere uten problemer og spare tid.
Trinn 1: Logg på kontoen din
Logg inn på kontoen din eller skriv inn bestillingsnummer og e-postadresse hvis du sjekket ut som gjest.
Trinn 2: Send inn returforespørselen din
① Finn bestillingen du ønsker å returnere på siden "Mine ordre".
•For databrukere: Klikk på "RETURNER VARER".
•For mobilbrukere: Klikk på "SE DETALJER", rull ned og klikk på "RETURNER VARER".
② Velg elementet(e) og klikk på "NESTE".
③ Velg årsaken til returen og legg til bilder om nødvendig. Klikk deretter på "NESTE".
④ Velg din foretrukne returmetode: "JJ's House leveringsservice" (tilgjengelig i land med vår etiketttjeneste) eller "Selvsending".
⑤ På den siste siden kan du laste ned filen eller velge å motta den via e-post. Filen vil inneholde returskjemaet, instruksjoner og en returetikett hvis du velger "JJ's House leveringsservice".
Trinn 3: Sender ut pakken
Husk å skrive ut og inkludere returskjemaet i pakken. •For kunder som bruker JJ's House leveringsservice Fest returetiketten til pakken, og pass på at den dekker eventuelle originale leveringsetiketter. Ta deretter med deg pakken til den angitte kureren som er angitt på returetiketten og overlever den uten ekstra kostnader. •For kunder som bruker Selvsending Vennligst bruk en pålitelig leveringstjeneste for å sende pakken tilbake til oss. Ta vare på kvitteringen som bevis på retur.
Trinn 4: Få tilbakebetalingen din
Når vi mottar den returnerte pakken, vil vi inspisere varen(e) for å sikre at de er i original stand og oppfyller problemene som er oppgitt i returforespørselen. Når vi har bekreftet dette, behandler vi refusjonen din. For mer informasjon, se "Refusjonsdetaljer".